Thursday 12 January 2012

sepetang berlalu ... '

Bismillahirohmanirohim ....
Sepetang berlalu ... '
hembusan angin yang kencang diikuti guruh dan kilat yang sambung menyambung memberi tanda bahawa hujan akan turun tidak lama lagi . awan yang mendung telah menggelapkan suasana petang dinihari . seluruh warga kota berkeliaran mencari tempat untuk berteduh sebelum hujan menitiskan air-airnya . pada mulanya hujan turun renyai-renyai untuk memberi ruang pada warga kota bersedia . dan seterusnya hujan mulai turun dengan lebatnya membasahi bumi . srrrr . angin meniup . semakin sejuk bumi kala ini .

aku hanya duduk di kerusi dan merenung tiap titis air hujan yang jatuh ke bumi . tiap titis hujan itu adalah rahmat yang akan muncul . tiap titis hujan itu juga menandakan kepergian seseorang insan Allah . hujan adalah rahmat dariNya . aku menadah tangan tanda kesyukuran atas rahmat yang dikurniakan hari ini . kerana jika hujan tidak turun pasti bumi akan kehausan . pasti tumbuhan akan layu . pasti pokok-pokok akan menangis kerana tiada air untuknya .

Sepetang berlalu ... '
aku berjalan di taman sambil menikmati ciptaanNya yang amat indah . menyusuri tasik , melihat anak-anak kecil bermain-main riang . tersenyum aku dibuatnya . ingin pulang ke rumah tak ada apa yang boleh dilakukan . jadi , aku berfikir untuk bersantai saja di taman ini .

ketika bersantai sendirian , fikiran aku terbang melayang jauh entah kemana . seperti punya banyak masalah yang harus diselesaikan . (hahaha , aku ketawa sendiri) .lucu dengan fikiran aku sendiri . setelah waktu semakin memasuki senja , aku berjalan pulang . sunyi sepi keadaan di rumah . terasa kesunyian .

Sepetang berlalu ... '
selepas membersihkan diri , aku merehatkan pula diriku yang sejak pagi di luar . sehingga aku terlelap . dibuai mimpi indah . astaghfirullah . '

>> menghargai ciptaanNya adalah indah seindah apa yang diciptakan untuk umatnya . salam '
p/s>> sekadar bicara diri scha .. salam membaca semua ...



suKer?Like~~

1 comment:

~~ assalamualaikum ...
~~ trimas yew sudi singgah ...
~~ bley ar tinggalkan coomment korank kt sini ..

copyright@nukilan di atas adalah hak milik schafyza